Data ogłoszenia: 2020-07-31
z tym że przepisy rozdziału 7 weszły w życie z dniem 1 stycznia 1992 r.
W przypadku przyjęcia programu albo programów, o których mowa w ust. 1, Rada Ministrów określi, w drodze rozporządzenia, odpowiednio:
5) formy i zakres wspierania organów prowadzących w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i opieki w szkołach, innych formach wychowania przedszkolnego i placówkach lub podnoszeniu poziomu dyscypliny w szkołach, innych formach wychowania przedszkolnego lub placówkach, sposób podziału środków budżetu państwa przyznanych na realizację programu, szczegółowe kryteria i tryb oceny wniosków organów prowadzących o udzielenie wsparcia finansowego, zakres informacji, jakie powinien zawierać wniosek organu prowadzącego o udzielenie wsparcia finansowego, oraz sposób monitorowania i oceny realizacji zadań w ramach programu, w tym składania sprawozdań z realizacji programu, uwzględniając wymóg skuteczności i efektywności przedsięwzięć podejmowanych w ramach programu;
[Szczegóły]Minister właściwy do spraw oświaty i wychowania określi, w drodze rozporządzenia:
1) rodzaje dokumentów, które przedkłada się wraz z wnioskiem o uznanie świadectwa lub innego dokumentu,
o którym mowa w art. 93 ust. 3, oraz wymagania dotyczące formy przedkładanych dokumentów,
– biorąc pod uwagę potrzebę zapewnienia przejrzystości i spójności prowadzonego postępowania w sprawie uznania
świadectwa lub innego dokumentu, o którym mowa w art. 93 ust. 3, oraz postępowania w sprawie potwierdzenia wy-
kształcenia lub uprawnień do kontynuacji nauki, o którym mowa w art. 93a, a także stosowania obiektywnych kryteriów
podczas rozpatrywania wniosków o uznanie świadectw lub innych dokumentów.
[Szczegóły]
Minister właściwy do spraw oświaty i wychowania określi, w drodze rozporządzenia:
2) rodzaje dokumentów, które przedkłada się wraz z wnioskiem o potwierdzenie wykształcenia lub uprawnień do
kontynuacji nauki, o którym mowa w art. 93a, z których bezpośrednio lub pośrednio wynika posiadanie przez
wnioskodawcę wykształcenia uzyskanego za granicą lub nabycie uprawnień do kontynuacji nauki za granicą,
– biorąc pod uwagę potrzebę zapewnienia przejrzystości i spójności prowadzonego postępowania w sprawie uznania
świadectwa lub innego dokumentu, o którym mowa w art. 93 ust. 3, oraz postępowania w sprawie potwierdzenia wy-
kształcenia lub uprawnień do kontynuacji nauki, o którym mowa w art. 93a, a także stosowania obiektywnych kryteriów
podczas rozpatrywania wniosków o uznanie świadectw lub innych dokumentów.
[Szczegóły]
Minister właściwy do spraw oświaty i wychowania określi, w drodze rozporządzenia:
3) sposób uwierzytelnienia świadectw lub innych dokumentów, o których mowa w art. 93 ust. 3
– biorąc pod uwagę potrzebę zapewnienia przejrzystości i spójności prowadzonego postępowania w sprawie uznania
świadectwa lub innego dokumentu, o którym mowa w art. 93 ust. 3, oraz postępowania w sprawie potwierdzenia wykształcenia lub uprawnień do kontynuacji nauki, o którym mowa w art. 93a, a także stosowania obiektywnych kryteriów podczas rozpatrywania wniosków o uznanie świadectw lub innych dokumentów.
[Szczegóły]
Minister właściwy do spraw oświaty i wychowania określi, w drodze rozporządzenia:
4) warunki, jakie muszą spełniać tłumaczenia świadectw lub innych dokumentów, o których mowa w art. 93
ust. 3, oraz dokumentów, o których mowa w pkt 2
– biorąc pod uwagę potrzebę zapewnienia przejrzystości i spójności prowadzonego postępowania w sprawie uznania
świadectwa lub innego dokumentu, o którym mowa w art. 93 ust. 3, oraz postępowania w sprawie potwierdzenia wykształcenia lub uprawnień do kontynuacji nauki, o którym mowa w art. 93a, a także stosowania obiektywnych kryteriów podczas rozpatrywania wniosków o uznanie świadectw lub innych dokumentów.
[Szczegóły]
Minister właściwy do spraw oświaty i wychowania określi, w drodze rozporządzenia:
5) warunki i tryb przeprowadzania rozmowy sprawdzającej, w tym skład komisji, o której mowa w art. 93f ust. 1,
oraz warunki ustalania wyniku rozmowy sprawdzającej, a także zakres przedmiotów, które mogą być objęte
rozmową sprawdzającą
– biorąc pod uwagę potrzebę zapewnienia przejrzystości i spójności prowadzonego postępowania w sprawie uznania
świadectwa lub innego dokumentu, o którym mowa w art. 93 ust. 3, oraz postępowania w sprawie potwierdzenia wykształcenia lub uprawnień do kontynuacji nauki, o którym mowa w art. 93a, a także stosowania obiektywnych kryteriów podczas rozpatrywania wniosków o uznanie świadectw lub innych dokumentów.
[Szczegóły]Minister właściwy do spraw oświaty i wychowania określi, w drodze rozporządzenia:
6) wysokość wynagrodzenia członków komisji, o którym mowa w art. 93f ust. 5, nie wyższą niż 10% minimalnej
stawki wynagrodzenia zasadniczego nauczyciela dyplomowanego, posiadającego tytuł zawodowy magistra
z przygotowaniem pedagogicznym, określonego na podstawie art. 30 ust. 5 pkt 1 ustawy z dnia 26 stycznia
1982 r. – Karta Nauczyciela
– biorąc pod uwagę potrzebę zapewnienia przejrzystości i spójności prowadzonego postępowania w sprawie uznania
świadectwa lub innego dokumentu, o którym mowa w art. 93 ust. 3, oraz postępowania w sprawie potwierdzenia wykształcenia lub uprawnień do kontynuacji nauki, o którym mowa w art. 93a, a także stosowania obiektywnych kryteriów podczas rozpatrywania wniosków o uznanie świadectw lub innych dokumentów.
[Szczegóły]
Minister właściwy do spraw oświaty i wychowania określi, w drodze rozporządzenia:
7) tryb wnoszenia opłaty, o której mowa w art. 93g ust. 1
– biorąc pod uwagę potrzebę zapewnienia przejrzystości i spójności prowadzonego postępowania w sprawie uznania
świadectwa lub innego dokumentu, o którym mowa w art. 93 ust. 3, oraz postępowania w sprawie potwierdzenia wykształcenia lub uprawnień do kontynuacji nauki, o którym mowa w art. 93a, a także stosowania obiektywnych kryteriów podczas rozpatrywania wniosków o uznanie świadectw lub innych dokumentów.
[Szczegóły]Minister właściwy do spraw oświaty i wychowania określi, w drodze rozporządzenia:
8) wysokość opłaty, która może podlegać zwrotowi w przypadkach, o których mowa w art. 93g ust. 5, oraz tryb
zwrotu opłaty
– biorąc pod uwagę potrzebę zapewnienia przejrzystości i spójności prowadzonego postępowania w sprawie uznania
świadectwa lub innego dokumentu, o którym mowa w art. 93 ust. 3, oraz postępowania w sprawie potwierdzenia wykształcenia lub uprawnień do kontynuacji nauki, o którym mowa w art. 93a, a także stosowania obiektywnych kryteriów podczas rozpatrywania wniosków o uznanie świadectw lub innych dokumentów.
[Szczegóły]Minister właściwy do spraw oświaty i wychowania określi, w drodze rozporządzenia:
9) przypadki, w których opłata, o której mowa w art. 93g ust. 1, nie podlega zwrotowi
– biorąc pod uwagę potrzebę zapewnienia przejrzystości i spójności prowadzonego postępowania w sprawie uznania
świadectwa lub innego dokumentu, o którym mowa w art. 93 ust. 3, oraz postępowania w sprawie potwierdzenia wykształcenia lub uprawnień do kontynuacji nauki, o którym mowa w art. 93a, a także stosowania obiektywnych kryteriów podczas rozpatrywania wniosków o uznanie świadectw lub innych dokumentów.
[Szczegóły]