Data ogłoszenia: 2021-03-19
z wyjątkiem art. 62, który wszedł w życie z dniem 1 stycznia 2013 r.
Minister właściwy do spraw informatyzacji, w porozumieniu z ministrem właściwym do spraw wewnętrznych, określi w drodze rozporządzenia:
1) wzór wniosku o udostępnienie danych z rejestru mieszkańców oraz rejestru PESEL, o którym mowa w art. 47 ust. 1
uwzględniając konieczność wykazania przez podmioty, o których mowa w art. 46 ust. 2 pkt 1, interesu prawnego w uzyskaniu danych jednostkowych w rozumieniu art. 47 ust. 4, lub interesu faktycznego w uzyskaniu danych w drodze weryfikacji w przypadkach, o których mowa w art. 49 ust. 2-2aa, oraz warunki, o których mowa w art. 48 ust. 1
[Szczegóły]
Minister właściwy do spraw informatyzacji, w porozumieniu z ministrem właściwym do spraw wewnętrznych, określi w drodze rozporządzenia:
2) wzór uproszczonego wniosku o udostępnianie danych z rejestru mieszkańców oraz rejestru PESEL, o którym mowa w art. 48 ust. 1,
uwzględniając konieczność wykazania przez podmioty, o których mowa w art. 46 ust. 2 pkt 1, interesu prawnego w uzyskaniu danych jednostkowych w rozumieniu art. 47 ust. 4, lub interesu faktycznego w uzyskaniu danych w drodze weryfikacji w przypadkach, o których mowa w art. 49 ust. 2-2aa, oraz warunki, o których mowa w art. 48 ust. 1.
[Szczegóły]
Minister właściwy do spraw informatyzacji, w porozumieniu z ministrem właściwym do spraw wewnętrznych, określi w drodze rozporządzenia:
3) wzór wniosku o udostępnianie danych z rejestru PESEL, o którym mowa w art. 49 ust. 1
uwzględniając konieczność wykazania przez podmioty, o których mowa w art. 46 ust. 2 pkt 1, interesu prawnego w uzyskaniu danych jednostkowych w rozumieniu art. 47 ust. 4, lub interesu faktycznego w uzyskaniu danych w drodze weryfikacji w przypadkach, o których mowa w art. 49 ust. 2-2aa, oraz warunki, o których mowa w art. 48 ust. 1.
[Szczegóły]
Minister właściwy do spraw informatyzacji, w porozumieniu z ministrem właściwym do spraw wewnętrznych, określi w drodze rozporządzenia:
4) tryb uzyskiwania zgody, o której mowa w art. 46 ust. 2 pkt 3
uwzględniając konieczność wykazania przez podmioty, o których mowa w art. 46 ust. 2 pkt 1, interesu prawnego w uzyskaniu danych jednostkowych w rozumieniu art. 47 ust. 4, lub interesu faktycznego w uzyskaniu danych w drodze weryfikacji w przypadkach, o których mowa w art. 49 ust. 2-2aa, oraz warunki, o których mowa w art. 48 ust. 1.
[Szczegóły]
Rada Ministrów określi, w drodze rozporządzenia:
1) wysokość, sposób i terminy uiszczania opłaty za udostępnianie danych jednostkowych z rejestru mieszkańców oraz rejestru PESEL, za udostępnianie danych za pomocą urządzeń teletransmisji danych, w drodze weryfikacji, o której mowa w art. 49 ust. 1, a także za udostępnianie serii, numeru i daty ważności ważnego dowodu osobistego, o którym mowa w art. 49a ust. 1, oraz sposób dokumentowania uiszczenia opłaty,
– mając na uwadze sposób udostępniania danych, a także uwzględniając, że wysokość opłaty powinna być zróżnicowana w zależności od sposobu i zakresu udostępniania danych, a sposób i terminy uiszczania opłat nie powinny stwarzać nadmiernych obciążeń dla podmiotów występujących o udostępnianie danych.
[Szczegóły]Rada Ministrów określi, w drodze rozporządzenia:
2) sposób obliczania wysokości oraz sposób i terminy uiszczania opłaty za udostępnianie danych podmiotom, o których mowa w art. 46 ust. 2 pkt 2, a także sposób dokumentowania uiszczenia opłaty
– mając na uwadze sposób udostępniania danych, a także uwzględniając, że wysokość opłaty powinna być zróżnicowana w zależności od sposobu i zakresu udostępniania danych, a sposób i terminy uiszczania opłat nie powinny stwarzać nadmiernych obciążeń dla podmiotów występujących o udostępnianie danych.
[Szczegóły]Rada Ministrów określi, w drodze rozporządzenia:
2) sposób obliczania wysokości oraz sposób i terminy uiszczania opłaty za udostępnianie danych podmiotom, o których mowa w art. 46 ust. 2 pkt 2, a także sposób dokumentowania uiszczenia opłaty
– mając na uwadze sposób udostępniania danych, a także uwzględniając, że wysokość opłaty powinna być zróżnicowana w zależności od sposobu i zakresu udostępniania danych, a sposób i terminy uiszczania opłat nie powinny stwarzać nadmiernych obciążeń dla podmiotów występujących o udostępnianie danych.
[Szczegóły]